you split the night

Igår var jag tvungen att stanna hemma för det skulle komma hantverkare och borra osv. Därför kom Sofie, Anna, Johanna hit och vi tittade på film och hade det fint. Så trevligt man kunde ha det när som mest det var 4 killar på ovanvåningen och borrade. Särskillt en hantverkare var väldigt kul därför han kom ner hur många gånger som helst och berättade "Nu borrar vi!" eller "Nu går jag för hålet måste torka men jag kommer igen" osv osv. Det var väldigt tokigt och vi hade väldigt kul åt den här killen. Och när han inte var där så var det helt tyst så man trodde att alla hade gått. Haha, det var väldigt roligt. Men det var inte det jag vill berätta.

Jag vill berätta om kvällen senare, när Anna och Johanna hade gått. Då var det bara jag och Sofie. Vi var ute och gick och tittade på Smala Sussie (där jag somnade en stund, ovanligt.) som är en väldigt udda film ex, Tore Tumör!). När filmen var slut började vi spela scrabble som hon och jag brukar göra. Scrabble är ett väldigt underskattat spel. I alla fall började vi lyssna på Broder Daniel efter Sofie önskan. Jag har inte lyssnat på dem på väldigt länge. Det var speciellt de gamla låtarna (från bara Broder Daniel och Singles) som jag fick fnatt. Broder Daniel är ett band som är väldigt speciellt och jag påverkas otroligt mycket av dem. Jag fick en väldigt konstig känsla, det var som jag växlade mellan depprimerad/överlycklig väldigt snabbt och jag kände inte igen mig själv alls. Det var lite därör jag slutade lyssna på dem. Därför de påverkar mig så starkt. Och för att jag skulle börja må bättre än innan var jag tvungen och ta bort något som påverkade mig negativt, vilket broder daniel oftast gjorde. Så jag slutade lyssna. Och nu när jag lyssnade på dem igen, jag älskar dem fortfarande, men jag vill aldrig mer så som jag var förut, när Broder Daniel var allt.

image2
  

herrå, nu blir det julgranspyntning.

Kommentarer
Postat av: superliten

men du.. det var väll inte fel att vi lyssnade?

2007-12-22 @ 22:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0