lights & leenden

igår fyllde johanna år och det skulle vi fira lite och sedan gå och titta på ellen som skulle spela på rumett. fint nog kom Sofie och det var bäst. Så jag var med henne och vi tittade på fina fina Lights som är treor från estet - musik på Nic. Åh, det var så fint och en pojke log så fint och brett mot mig och jag log inte tillbaka. jag viiste inte var jag skulle ta vägen och man får bara en chans att le tillbaka mot ett sånt leende. och jag missade min chans men gjorde allt för att få den tillbaka från min plats långt från scenen.

och det var besvikelser som var stora och det kändes tråkigt och jag vill inte vara så. där var jag tacksam att jag hade träffat Sofie och vi umgicks och hade det fint och bestämde saker. som att vi ska till Apelryd nästa vecka och hälsa på. och att jag ska få låna hennes älskvärda kjol. och om Arvika.

på rumett är det fint( åhhhh, inte överanvända orden med det är ett så bra ord ju) och igår fick vi tillbaka våra saker från re-design och sen efter den lilla spelningen satt vi ute i foajén och pratade och hatade att alla är så fina och att man inte känner sig lika unik längre då. åh, de är så fina.

men sen tappade jag min grön-blåa scarves och det känns jättejobbigt och städerskorna har inte hittat den och den var min favorit och åh, jag kommer sakna den. saknar den redan.

-var träffas vi?
- I hjärtpulsådern


idag mådde jag skit och Peder var inte där för han var på bokbord och min hals, näsa, allt dödade mig nästan. skyndade mig därifrån och åkte ner till stan och tittade inom humana. de har gjor om där och chockhöjt alla priserna, allt är jättedyrt där nu av de fina sakerna och utplockat. tråkigt. men jag hittade världens finaste stickade tröja. mörkblå, en rosett, sjömansstuk med en sån där bit som hänger på axlarna och fint där framme och röda och vita detaljer och okej pris. åh, den var inte av denna sketna, regninga äckel skånevärld, den var fantastisk och bäst, men jättestor. strl 40 och jag brukar inte bry mig om sånt med denna gången såg jag verkligen ut som ett tält. så den fick hänga kvar och jag provade en massa andra saker istället men jag fick så dåligt samvete och mådde  illa och trodde jag skulle svimma. jobbigt värre. och anledningen till att jag åkte dit var för att jag ville hitta en stor mysig öppen kofta. en indragskofta. en kofta som man kan bli långsamt indragen men och mjukt pussad på. en sån kofta vill jag ha. men den finns inte här och inte den som ska dra heller. jag hatar helsingborg. 

sen efter jag skyndat mig hem med mitt dåliga samvete mådde jag kasst och åt stoooora kanelbullar och tänkte nästan ringa och säga att jag inte orkade komma till Mathilde. men det gjorde jag inte, så jag åkte hem till henne och det var mysigt och vi pratade böcker, film, framtidsdrömmar och minnen från husensjö. Mathilde är bra för hos henne är jag bara jag. bara mitt egna jag och hon respekterar mig jag och värdesätter mig så mycket. så därför gör det inte så mycket att vi inte har allt för mycket gemensamt och vi inte träffas så ofta för när vi träffas så känns det just, fint. fint.

nu är klockan snart åtta och de i min simgrupp är och simmar. jag är det inte för jag känner mig sjuk ju och halsen har ont och näsan rinner och det är bara jobbigt och andas. och kanske även om jag vore frisk hade jag inte kunnat andas där heller. jag kvävs.

Kommentarer
Postat av: liten

kvävs inte snälla du! allt känns jobbigt såhär på våren, men snart kommer det att hända en massa fina saker som t.ex. festivaler och skolbyte och värme ^^
jag finns där bara så du vet! jag beklagar det med scarfsen :(
btw det var jätte många som tyckte att våra kläder var snygga på Mollys filmkväll och amelie frågade var jag hade köpt dem ;D Jag älskar dig och jag hatar också helsingborg för jag är så trött på det! puss och kram !

2008-04-21 @ 19:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0