i ain't got no fight in me in this whole damn world

i tisdags hade jag förskräckligt ont i halsen men jag sa inget till någon förutom sofia och hon gjorde myntaté med honung till mig. jag tänkte "nu går det nog över". men nehej då. i går låg jag i sängen hela dagen och mådde kattpiss och dog lite smått på eftermiddagen när vem-det-nu-var spanrg och skrev i korridoren och allt letade sig in till mina öron eftersom dörrarna i gamla byggnaden är hemskt dåligt isolerade. sen åt jag mat och försäkrade min pappa om att "nej du behöver inte hämta mig, när jag har ätit lite mår jag nog bättre". det var den dagens största lögn. jag mådde sämre och sämre och kände mig som en lögnare och så var jag allmänt äcklig. klockan halv åtta bröt jag ihop och grät i telefonen med mamma. 45 minuter senare åkte jag hem med pappa i vår varma volvo. nu har jag sovit en massa timmar och tycker att blair+chuck är det som värmer mest idag. på hustaken ligger det något vitt och frostigt och jag misstänker att det är snö. men jag vet inte för jag har knappt varit nere på nedervåningen. annars är jag arg arg arg på min bok och jag ville inte läsa den längre jag vill bara ha boken om snö och haiku. nu ska jag sova igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0