där allt inte händer

jag har varit upptagen de senaste dagarna. jag började direkt i onsdags morgon på mitt ena sommarjobb. På Findus huvudkontor i Malmö. På Pappas jobb. Min fina pappas jobb. Jag har lånat ett skrivbord. Där satt jag i sex timmar och sprättade kuvert i onsdags. plockade ur innehållet. sorterade innehållet. slängde delar av innehållet. packade papperslappar och recept i flyttlådor. men fikade två gånger! Det var höjdpunkten, att man kan ta så mycket te man vill, även om det bara är blaskte på Lipton.

idag fick jag en snabb utbildning i ett data system. ett datasystem med alla deras kunder ungefär. som jag skulle fixa och pilla med. kolla om de hade bytat adress eller upphört. på hitta.se. världens långsammaste hemsida. världens segaste grej. det tar evigheter att hitta saker och musen är jobbig. och när man väl är klar med en kund har man en hel jävla hög kvar med kuvert och felaktiga adresser. så jävla tradigt. har gäspat hela dan. tittat ut över hamen och måsarna som flyger runt huset hela dagen. suttit en stund på solterassen och tittat drömmande på taket på andra sidan gatan och funderat över vem som äger trädgården och speciellt hammocken på andra sidan. jag ska fotografera det nästa gång jag kommer dit.
men jag måste säga att jag har tradigaste kontorsjobbet och idag bestämde jag mig för att jag aldrig ska bli en sådan, en kontorsråtta. men dock var det lite kul, en kille bakom mig frågade hela tiden om jag skulle hänga med och fika och jag hörde honom mumla hur till sin kompis bakom om hur tradigt det måste vara att uppdatera datasystemet. och ja, det är så jäkla tradigt. men det kommer sitta fint i slutet av juli när jag har tio tusen på mitt konto. det du!

Kommentarer
Postat av: liten

Oj, jäkel! Du kommer att vara värsta trollet! Jag får 400kr i handen efter varje dag som jag jobbar.. det är bara det att jag jobbar bara de dagarna som det är sol.. och det är bara regn och mulet i Sverige hela veckan ut! Ack! Förresten så lät den där lägenheten som du var i fantastisk! Gud vad jag saknar dig! Ingen är som du, du är bäst i världen! Du är den enda som jag verkligen VERKLIGEN känner att är min alldeles bästaste vän som jag aldrig gör något tråkigt med! Det blir alltid så mysigt och bra ! Du är bäst ingen protest! GAAH! Söndag kom nu, jag håller på att sönder tristiseras! MARIA<3<3<3

2008-06-13 @ 12:00:47
URL: http://otroligtliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0