"mode är svart"

jag tittar på streetsmart som är ett modeprogram på ztv. jag tror det är det bästa på tv just nu, eller kanske inte på tv eftersom jag tittar på det på datorn. de dsskuterar mode i alla dess former. och såklart är jag intresserad, jag går ju en modelinje. samtidigt så gör jag mitt arbete "kläder på mitt sätt" som ska lämnas in på onsdag. jag skriver om var jag tycker om mode, kläder. jag ska visa vem jag är. så kom jag på att jag ska sluta försöka och anstränga mig att klä mig färgglatt. jag kan inte klä mig färgglatt. det blir bara pinsamt. jag känner inte mig bekväm i det. jag har alltid klätt mig i svart och ungefär hälften av mina kläder är svarta. det som jag faktiskt köper i färg ligger länge i lådor och blir inte använt. för jag känner mig inte bekväm. men i svart är jag bekväm. provar jag kläder är säkert hälften av plaggen på min arm svarta.

så jag kom på att jag ska sluta anstränga mig för att vara färgglad. för jag älskar svart, jag trivs i svart. idag är jag svart förutom en blåvit randig blus som jag nästan aldrig använder. mest för att jag har mycket av mina kläder kvar på skolan.
idag handlade jag en svart tröja. vid första blicken ser den kanske tråkig ut, men vänder man ryggen till finns det mycket hud att visa. i svart kan jag spela på min blekhet. något som jag nu är ganska tillfreds med. blekheten.

det är dagens tanke. och såhär vacker skulle jag vilja vara.


"whatever you like is right and if it's right for you - just go for it."

streetsmart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0