oddly convenient

jag jobbade idag, precis som igår. samma tråkiga saker. uppdatera något jävla register. lyssna på samma ringsignaler på kontoret (varför har alla valt samma ringsignal? jag menar, det är ju faktiskt hightech mobiler så dem skulle kunna ha vad fan som helst). på lunchen lyssnar jag på herrar som antingen pratar sport eller jobb, och ibland när jag behövde rast och pia bakom mig också behövde det vände jag mig om för att prata med henne. hon har jobbat med rabatter och fakturor, en massa siffror sen alltid ungefär. hon säger att det är långtråkigt. jag kan inte förstå någonstans att hon stannar kvar vid det jobbet. herrejistanes säger jag bara. imorse sa pia och lars till varandra, "det är knappt man hinner komma hem förens man ska hit igen". herrejistanes. jag vill då inte ha det så.

sen kom min bror och jag fick vara duktig och visa honom hur man gör det där helvetesarbetet och sen påvägen hem hade vi kvalitetstid i hans lilla röda bil. kändes bra alltså.

Kommentarer
Postat av: liten

usch nej! Kontorsarbete verkar inte roligare än vad det låter.

Vad fint att du hinner prata lite med din bror.

Vill du följa med mig och se några artister på Torsdag kl18 på RumEtt? Kram från din polare som saknar internatet!

2008-10-28 @ 21:19:15
URL: http://otroligtliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0