jag vet inte vem jag är

jag hoppas, väntar, längtar promt på ett mejl, ett meddelande, ett logginlägg, ett samtal ja vad som helst som indikerar att jag OCKSÅ lever. att jag inte bara är åskådare, att jag inte bara lever genom några andra. att jag är mer än en parasit. väntarväntarväntar men så gräver jag ner mig i saker jag ska göra eftersom jag har legat på sängen och stirrat i taket i två månader. jag vet precis hur det ser ut. vilka döda insekter som finns i taklapan. hur väggen buktar ut där bort på andra sidan som om att några jättefingrar har försökt lirka ut något där bakom. har inte tid inte lust inte kul inte bra musiksmak längre. jag känner mig så gammal och lyssnar på Dire Straits och Bruce med pappa och vi nickar och instämmer och säger samtidigt "fyfasen vilken gitarrist". jag undrar om det är så att jag redan har levt. mitt liv snabbspolades en av de där nätterna för fyra år sen när jag var sömnlös och drömde så intensivt. älskade, hatade, skrek, skrattade, fanns till. det där var nog mitt liv och nu har jag kommit in i några medelåldersblaskig fas och tittar på er och ser er utan att se ner på er men jag tänker "det där är inte bra för dig" jag tänker framåt och går på bankmöten. jag läser tidningen och tittar och spanar på bokryggarna till pappas jättelexikon i vaddå tjugofyra band och vill låsa in mig någonstans med dem och bli någon påläst människa i alla fall. det är väl sådant man gör när man är i medelåldern. jag har redan inlett min medelålder eller så har jag levt i snigelfart och egentligen är jag fortfarande elva och kär jonte i det vita huset på samma gata som jag och egentligen går vi fortfarande hem från skolan ihop och plockar björnbär hos den där sura tanten tills vi är alldeles blåa om fingrar och mungipor,
men en sak är i alla fall säker.
jag är inte arton.
arton.
det är jag inte någonstans.

Kommentarer
Postat av: L

vi har inget ålder och ingen ungdom men allt är bra även om vi bara lever i någon jävla dagdröm vet du väl

jag älskar dig jag vill bli påläst med dig och dö med dig och typ allt

2010-05-09 @ 04:32:45
Postat av: elin

NÄNÄ MEN JAG ÄR IALLAFALL ARTON OM MINDRE ÄN TOLV TIMMAR OCH JAG ÄLSKAR DIG MARIA.

2010-05-09 @ 13:52:03
URL: http://lamouretlaviolence.blogg.se/
Postat av: catti

jag påbörjade ett meddelande till dig på facebook för någon dag sedan. och jag skulle skriva att jag tycker att allt är genomdåligt just nu. men jag tänkte. att jag kanske skulle vara för på dig och sånt. och att det skulle bli något gnälligt om mitt dåliga. så jag skickade inget till dig. men jag tänker på dig och tror fortfarande att du kommer få en perfekt tid så som du alltid velat ha. jag tror det. jättemycket. mjukstarten är hultsfred. förhoppnigsvis blir det fint och så. mh.



(på mina små töntlappar som är något försök till låttexter har jag, dem senaste dagarna, skrivit att jag vet inte heller vem jag är. att det ska vara såhär. såhär. jäkligt pissigt.)



(kram)

2010-05-09 @ 14:18:56
Postat av: catti

ps. du skriver så himla bra och fint. om du skulle skriva något någonstanns skulle jag alltid läsa det. ds

2010-05-09 @ 14:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0